EFOP-3.6.2-16-2017-00016

Széchenyi 2020 fekvő logó Magyar Kormány logó Európai Strukturális és Beruházási Alapok „Befektetés a jövőbe” szlogen

Autonóm járművek dinamikája és irányítása az automatizált közlekedési rendszerek követelményeinek szinergiájában

Projektcím

Autonóm járművek dinamikája és irányítása az automatizált közlekedési rendszerek követelményeinek szinergiájában

Projektazonosító

EFOP-3.6.2-16-2017-00016

Honlap

jd.sze.hu

Főpályázó

Széchenyi István Egyetem

Konzorciumi tagok

Dunaújvárosi Egyetem,

Neumann János Egyetem,

Óbudai Egyetem

Projektmenedzser/Szakosított projektiroda tagjai

Tóth Árpád

Szakmai vezető

Dr. Szauter Ferenc

Támogatási szerződés hatályba lépésének dátuma

2017. június 09

Projekt kezdete

2017. június 01

Projekt vége

2020. december 30

Fenntartási időszak vége

9/30/2025

 Összköltségvetés (jóváhagyott, HUF) 

1 448 424 946 Ft

Támogatás intenzitás

100%

A projekt tartalma

A „Autonóm járművek dinamikája és irányítása az automatizált közlekedési rendszerek követelményeinek szinergiájában” című projektet a Széchenyi István Egyetem által vezetett konzorcium valósítja meg, amelynek tagjai a Dunaújvárosi Egyetem, a Neumann János Egyetem és az Óbudai Egyetem. A programban szereplő innovatív megoldások kutatása tematikus hálózati együttműködésben történik. A kutatások konkrét célja jelentős eredmények elérése az autonóm járművek és járműrendszerek irányításában és kommunikációjában. Fő területei az autonóm járműtechnológiák igényeihez illeszkedő villamos hajtás, diagnosztika, navigáció fejlesztése, innovatív anyagok és anyagszerkezetek kutatása, valamint a járművezető-jármű-közlekedési rendszer kapcsolatok elemzése. A kutatás szorosan kapcsolódik a kormányzati szinten kiemelt elektromobilitás fejlesztéséhez, ezen belül a jelenleg épülő zalaegerszegi tesztpálya minél magasabb szintű, kutatási célú hasznosításához. A projektindítás tervszerűen megvalósult, a partnerek kialakították az együttműködés kereteit és zajlanak a tematikus kutatások. A projekt kezdetén kialakításra került a szakmai organizáció, több szakmai konzultáció során folytatódik a pályázatban vállat szakmai munka az alábbi területeken

- Laterális és vertikális járműmozgások kölcsönhatásainak modellezése

- Gépjármű-gépjárművezető együttes dinamikai jellemzőinek modellezése

 - Villamos járműhajtás motor és hajtómű együttes optimalizációs folyamata

- Aszinkron gép szenzor nélküli irányítása háromféle állapotbecslő alkalmazásával