H2020-LEAD-861598 - dátumok

Low-Emission Adaptive last mile logistics supporting 'on Demand economy' through digital twins

Projektcím

Low-Emission Adaptive last mile logistics supporting 'on Demand economy' through digital twins

Projektazonosító

H2020-LEAD-861598

Honlap

 

Főpályázó

EMPRESA MUNICIPAL DE TRANSPORTES DE MADRID SA

Konzorciumi tagok

ARGUSI BV

DHL_International bv

Citylogin Iberica S.L.

GEMEENTE DEN HAAG

HOGSKOLEN I MOLDE

INLECOM INNOVATION ASTIKI MI KERDOSKOPIKI ETAIREIA

INSTITUT DE RECHERCHE TECHNOLOGIQUE SYSTEMX

Last Mile Team

Lyon Parc Auto (LPA)

LYON CONFLUENCE

Nimber T

Projektmenedzser/Szakosított projektiroda tagjai

Dr. Horváth Adrián

Szakmai vezető

Dr. Horváth Adrián

Támogatási szerződés hatályba lépésének dátuma

 

Projekt kezdete

 

Projekt vége

 

Fenntartási időszak vége

 

 Összköltségvetés (jóváhagyott, HUF) 

3 941 625 EUR

Támogatás intenzitás

100%

 














A Digital Twin hordozza a városi áruszállítás jövőjét: az offline városi áruszállítás kiterjesztése online felületre

A Széchenyi István Egyetem, a BKK és a WABERER'S-SZEMEREY LOGISZTIKA KFT. 2020. június 9-én 25 partnerével elindította a H2020 által támogatott LEAD projektet: Low-Emission Adaptive last mile logistics supporting 'on Demand economy' through digital twins. A LEAD projekt célja Digital Twin környezet kialakítása és alkalmazása hat európai nagyvárosban a városi áruszállítási folyamatokkal kapcsolatban. Az egyre inkább teret hódító on-demand logisztika számos új problémát és konfliktust okoz a városban élők és a döntéshozók számára, a projekt ezen problémák megoldásához kínál döntéstámogató eszközt.

A last mile szállítás területén dolgozók az on-demand (igény alapú) logisztika térhódításával új kihívásokkal szembesülnek. Olyan, a fogyasztók elvárásaira reagálni képes rendszerek jönnek létre és működnek, melyek hatékonyan tudnak alkalmazkodni a megnövekedett kényelmi elvárásokhoz. Ez megfigyelhető a legkisebb fogyasztói platformoktól egészen a legnagyobbakig, ahol gyors szállítási határidőket, olcsó vagy ingyenes szállítást ígérnek. Azonban nem fordítanak figyelmet arra, hogy hozzájáruljanak egy fenntartható környezethez.

Ez az úgynevezett „uberizáció” a logisztikában feszültségeket kelt a városokban. Itt jelentkeznek ennek a jelenségnek a negatív következményei legmarkánsabban, kiegészülve a piaci igények változásának bizonytalanságával. Azok a városok, melyek felismerték ezeket a nehézségeket, a hagyományos előrejelzésen és reagáláson alapuló paradigmát kiegészítették logisztikai living labokkal. A Digital Twin felhasználása városi áruszállítás területén egy új koncepció. A valós, komplex városi környezet digitális leképzése, amely magában foglalja a különböző szereplőket, azok folyamatait valamint a közöttük történő interakciókat ezzel próbálva meg hatékony választ adni a korábban felsorolt kihívásokra.

A COVID-19 vírus által okozott nehézségek jól demonstrálják, hogy az ellátási rendszereknek milyen fontos tulajdonsága az ellenállóképesség, különösen a last mile szállítások bonyolultságát tekintve. Fontos megemlíteni azt is, hogy az online vásárlási szokások is erőteljesen növekedtek ebben az időszakban. Ezen változások komoly nyomást helyeztek a városi áruszállításra, ezért törekedni kell az ezzel járó problémák hatékony kezelésére.

A LEAD project célja hat nagyváros (Madrid, Hága, Budapest, Lyon, Oslo és Porto) logisztikai hálózatának leképzése Digital Twin rendszerben, hogy ennek segítségével hozzon létre és teszteljen különféle innovatív city logisztikai megoldásokat, szem előtt tartva az on-demand gazdaság elvárásait, összehangolva szereplők elvárásait, mindezt úgy, hogy mindenki számára értéket teremt.

Ezzel elérhetővé válik olyan megoldások fejlesztése, melyek Digital Twin és adaptív modellezési eljárások felhasználásával hatékonyan támogatják a megosztott, összekapcsolódott és alacsony kibocsátású logisztikai folyamatokat. Fontos szerep jut az ágens alapú modellezésnek (ABM), mely segít a city logisztikában részt vevőknek szerepük és tevékenységük hatásainak felismerésében, az üzleti folyamatok feltárásában operatív, taktikai és stratégiai szinten egyaránt. A Digital Twin modellben legjobbnak talált forgatókönyvek pedig hatékonyan átültethetők a valós életben zajló folyamatokba.

A LEAD hosszú távú elképzelése egy nyílt Phisical Internet ihletésű, Digital Twinre épülő keretrendszer megalkotása smart city logisztikai folyamatok támogatására, megalapozva ezzel nagyméretű városi Digital Twinek fejlesztését.

Az EMT Madrid koordinálja a LEAD konzorciumot, felhasználva az EU által finanszírozott projektekben szerzett tapasztalatait, mint például a CIVITAS ECCENTRIC vagy a MOMENTUM. A résztvevők megszerzett tapasztalataikat hatékonyan tudják alkalmazni a városi logisztika területén kulcsfontosságú szerepet játszó létesítmények konszolidációs központokként való működtetésében és az alacsony kibocsátású mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatások biztosításában (az elektromos járművek töltése és infrastruktúrájának kialakítása). Lehetőség nyílik olyan új mobilitási modellek kidolgozására a város számára, amelyek célja, hogy a lehető legteljesebben tartalmazzanak minden tényezőt, mint például a city logisztika folyamatait, amelyek kulcsfontosságúak a városi mobilitáshoz.

A LEAD projekt online kick-off találkozóval kezdődött 2020. június 8-9. között. A Széchenyi István Egyetem egyike annak a 26 résztvevő partnernek, akik 9 európai országból, az USÁ-ból és Kínából vesznek részt a munkában. A résztvevők által alkotott értéklánc által válik elérhetővé a kitűzött célok megvalósítása. Ennek elengedhetetlen szereplői a városi szabályalkotók, logisztikai vállalatok, kutatóintézetek és KKV-k.

 

A LEAD-ről:

A LEAD a Research and Innovation Actions finanszírozási rendszer keretein belül jött létre, a Horizon 2020 valamint a ‘Mobility for Growth program támogatásával és 2023 májusában zárul. A projektet az Európai Unio Horizon 2020 Kutatási és Innovációs Programja finanszírozza a 861598 számú támogatási megállapodás alapján.

Kapcsolat:

Dr. Horváth Adrián egyetemi adjunktus, Széchenyi István Egyetem, Logisztikai és Szállítmányozási Tanszék, hadrian@sze.hu

Miczki Júlia Innovációs főmunkatárs, Mobilitásstratégia, Stratégia és Innováció, Budapesti Közlekedési Központ, julia.miczki@bkk.hu

Patai Krisztina, strategic portfolio manager, Patai.KrisztinaRegina@waberers.com

 

Cláudia Ribeiro, Project Officer, Polis CRibeiro@polisnetwork.eu

 

https://www.leadproject.eu/

https://www.linkedin.com/company/lead-h2020