EFOP-3.6.2-16-2017-00016
Autonóm járművek dinamikája és irányítása az automatizált közlekedési rendszerek követelményeinek szinergiájában
Projektcím |
Autonóm járművek dinamikája és irányítása az automatizált közlekedési rendszerek követelményeinek szinergiájában |
Projektazonosító |
EFOP-3.6.2-16-2017-00016 |
Honlap |
|
Főpályázó |
Széchenyi István Egyetem |
Konzorciumi tagok |
Dunaújvárosi Egyetem, Neumann János Egyetem, Óbudai Egyetem |
Projektmenedzser/Szakosított projektiroda tagjai |
Tóth Árpád |
Szakmai vezető |
Dr. Szauter Ferenc |
Támogatási szerződés hatályba lépésének dátuma |
2017. június 09 |
Projekt kezdete |
2017. június 01 |
Projekt vége |
2020. december 30 |
Fenntartási időszak vége |
9/30/2025 |
Összköltségvetés (jóváhagyott, HUF) |
1 448 424 946 Ft |
Támogatás intenzitás |
100% |
A projekt tartalma |
A „Autonóm járművek dinamikája és irányítása az automatizált közlekedési rendszerek követelményeinek szinergiájában” című projektet a Széchenyi István Egyetem által vezetett konzorcium valósítja meg, amelynek tagjai a Dunaújvárosi Egyetem, a Neumann János Egyetem és az Óbudai Egyetem. A programban szereplő innovatív megoldások kutatása tematikus hálózati együttműködésben történik. A kutatások konkrét célja jelentős eredmények elérése az autonóm járművek és járműrendszerek irányításában és kommunikációjában. Fő területei az autonóm járműtechnológiák igényeihez illeszkedő villamos hajtás, diagnosztika, navigáció fejlesztése, innovatív anyagok és anyagszerkezetek kutatása, valamint a járművezető-jármű-közlekedési rendszer kapcsolatok elemzése. A kutatás szorosan kapcsolódik a kormányzati szinten kiemelt elektromobilitás fejlesztéséhez, ezen belül a jelenleg épülő zalaegerszegi tesztpálya minél magasabb szintű, kutatási célú hasznosításához. A projektindítás tervszerűen megvalósult, a partnerek kialakították az együttműködés kereteit és zajlanak a tematikus kutatások. A projekt kezdetén kialakításra került a szakmai organizáció, több szakmai konzultáció során folytatódik a pályázatban vállat szakmai munka az alábbi területeken - Laterális és vertikális járműmozgások kölcsönhatásainak modellezése - Gépjármű-gépjárművezető együttes dinamikai jellemzőinek modellezése - Villamos járműhajtás motor és hajtómű együttes optimalizációs folyamata - Aszinkron gép szenzor nélküli irányítása háromféle állapotbecslő alkalmazásával
|