Konfliktus alapú közúti biztonsági elemzés témában futnak kutatások párhuzamosan a NKFIA_infoblokk_kerettel_program_allo_2019_HU.jpgSzéchenyi István  Egyetemen és a Lund-i Egyetemen a projekt keretében. Ahmad Kizawi PhD hallgató témája a jármű-gyalogos interakciók konfliktusvizsgálata a Közlekedésépítési és Vízmérnöki Tanszéken. Jelen pályázat segíti a téma feldolgozását, lehetővé teszi a partnerintézmény látogatását, valamint támogatja a publikációs tevékenységet.

Projekt címe:

Jármű-gyalogos interakciók konfliktus elemzése

Pályázat:

Kétoldalú tudományos és technológiai (TÉT) együttműködés támogatása

2019-2.1.11-TÉT-2020-00194

Partner

Lund University, Sweden

Department of Technology and Society, research group Transport & Roads

Projekt vezető

Dr. Borsos Attila

Projekt kezdő dátum

2021-09-01

Projekt záró dátum

2023-08-31

 

A projekt eredményei:

A projekt első évében kiválasztottuk a vizsgálat helyszínét, a győri Gárdonyi Géza Általános Iskola előtti gyalogátkelőt (Győr, Baross Gábor út 49., 47°40'46.4"N, 17°38'18.5"E), ami az alábbi képen látható.

IMG_20210218_075645.jpg

A gyalogátkelő felett elhelyezésre került egy Hikvision kamera, mellyel a reggeli (6 és 9 óra közötti) és délutáni (14 és 17 óra közötti) csúcsokat rögzítettük. A kamera által felvett videókon a gyalogos-jármű interakciókat a Lund-i egyetem által fejlesztett T-Analyst szoftverben elemezzük. Az elemzés első lépése a videófelvételek kalibrálása, ehhez szükséges volt a helyszín geodéziai felmérése (lásd lenti képen fehér keresztek).

Camera_1.png

A T-Analyst szoftverben (lásd kép lent) rajzoljuk meg a gyalogosok és járművek trajektóriáit, melyekből a szoftver segítségével ún. helyettesítő baleseti mutatószámokat tudunk előállítani. Ezek a mutatószámok többek között az interakcióban részt vevők egymáshoz képesti térbeli és időbeli távolságát, sebességét fejezik ki. Ezek segítségével a közúti biztonsági helyzet statisztikai módszerekkel elemezhető.

tanalyst.jpg

„A 2019-2.1.11-TÉT-2020-00194 számú projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a Kétoldalú tudományos és technológiai (TÉT) együttműködés támogatása (2019-2.1.11-TÉT) pályázati program finanszírozásában valósul meg.”